לכל אזרח יש זכות לנהל את חייו בחירות. אם כי במקרים מסוימים יוכל שוטר או חייל לעכב את האזרח. עיכוב משטרתי הוא מושג חוקי שיש לו הגבלות ברורות. חשוב שכל אזרח יהיה מודע לזכויות שלו כדי שהוא יוכל להגן עליהם. במידה והוא עוכב יהיה עליו לעמוד על הזכויות שקשורות לעיכוב ולמנוע מצב בו מגבילים את החירות שלו באופן שאינו חוקי גם אם סיבת העיכוב חוקית.

עיכוב משטרתי – מי מורשה לבצע ובגין אילו סיבות?

עיכוב משטרתי הינו עיכוב שמתבצע על ידי שוטר. מלבד לשוטרים גם חיילים מורשים לבצע עיכוב. אך חובה על המעכב להזדהות בפני המעוכב ולהציג את התפקיד שלו. כמו כן חובה עליו לציין את סיבת העיכוב.

יש מספר סיבות בגינן שוטר יעכב אזרח

במקרים רבים עיכוב משטרתי מתבצע כדי להגן על הסביבה ולמנוע ביצוע עבירות שעלולות לסכן את שלום הציבור או את שלום האזרח.

עיכוב משטרתי יכול להתבצע בכל מקום, המעוכב לא יורשה לעזוב את המקום כל עוד השוטר מעכב אותו ולמקסימום של שלוש שעות. במהלך העיכוב מורשה השוטר לעבור עם האזרח למקום אחר. אך הוא אינו מורשה לאזוק אותו או לכסות לו את העיניים.

במידה ויש צורך בהגדלת משך זמן העיכוב יהיה צורך לפגוש קצין סא"ל או קצין משטרה, בעל דרגה זו יוכל להאריך את משך העיכוב למשך שלוש שעות נוספות.

עיכוב משטרתי

דע את זכויותיך

בכל מה שקשור לנושא עיכוב משטרתי חשוב מאוד שכל אזרח יהיה מודע לזכויות שלו בעניין זה. זאת כדי לא לאפשר לגורמים לבצע פעולות שאסורות על פי חוק באצטלת התפקיד הרשמי שלהם. בנוסף יש להיות מודעים לכך שבכל שלב ניתן לפנות אל משרד עורכי דין פלילי לצורך בירור הזכויות כדי להגן על עצמנו ולמנוע פעולות בלתי חוקיות שעלולות להתבצע נגדנו.

פנייה אל עורך דין בשלב עיכוב משטרתי יוכל למנוע הסתבכות מול המשטרה. ייעוץ מקדים או ליווי של עורך דין פלילי יאפשר לכם להתנהל נכון במהלך חקירה במשטרה, להגן על הזכויות שלכם ולהימנע מפעולות שעלולות לעלות לכם ביוקר בהמשך.

כי גם אם ביצעתם עבירה פלילית כלשהי העונש שיושת עליכם תלוי במידה רבה בצורת ההתנהלות ובמקצועיות של הגורם שמלווה אתכם.

עיכוב וחקירה משטרתית – מה לומר ומה לא?

חשוב לדעת כי אדם שמעוכב לחקירת שוטר אמנם חייב על פי חוק לציית ולשתף פעולה, אך יחד עם זאת יש לו הזכות לקבל ייעוץ מעורך דין לגבי אופן התפקוד שלו בחקירה. זאת כדי למנוע מצבים בהם הוא אומר דברים שעלולים להיות בעורכיו ולהזיק לו בהמשך.

למעשה כל אזרח מורשה להיות מלווה בחקירות עם עורך דין, או לכל הפחות לקבל ייעוץ מקצועי בעניין זה. היכרות עם החוקים הרלוונטיים ותפקוד נכון במהלך עיכוב משטרתי הינם משמעותיים מאוד ועשויים לחסוך הרבה כאבי ראש בהמשך.

המלצות על עורך דין פלילי

אל מי לפנות כדי לקבל ליווי מקצועי של עו"ד? חשוב מאוד לקבל המלצות על עו"ד פלילי מומחה שמסייע לאזרחים בשלבים שונים של התמודדות מול המשטרה.

בין אם מדובר על עיכוב לצורך חיפוש ובין אם זה מעצר או חיפוש – עו"ד מקצועי ישרה עליכם ביטחון שאתם פועלים נכון.

דילוג לתוכן