עורך דין פלילי

על עו"ד פלילי – תפקידו, תחומי התמחותו והליווי הצמוד שהוא נותן ללקוח

מיהו עו"ד פלילי ומה תפקידו?

עורך דין פלילי עוסק בתחומים השונים של המשפט הפלילי, ותפקידו הוא להגן על הלקוח שלו.

חוק העונשין, לבו של המשפט הפלילי בישראל, מכיל יותר מ-500 סעיפים, ומפרט את עקרונות המשפט הפלילי, וכן סדרה ארוכה של עבירות פליליות והעונש בגינן.

במשפט פלילי המדינה היא המאשימה, ועו"ד פלילי צריך לייצג את הנאשם מול המדינה. 

כאשר אדם נאשם בפלילים, גם אם זו העבירה הראשונה שביצע, הוא צפוי לקבל עונשים חמורים הקבועים בחוק, ואשר ישפיעו עליו ועל עתידו. הענישה תקבע בהתאם לחומרת העבירה ולנסיבות הנאשם.

אדם בעל רישום פלילי נושא עמו "כתם", וכדי להימנע מכך מומלץ להיוועץ בעו"ד פלילי מייד עם היוודע על פתיחת תיק במשטרה, כלומר – עוד לפני החקירה ובוודאי שלפני הגשת כתב האישום.

תפקידו של עורך דין פלילי הוא להקשיב ללקוח, לייעץ לו לייצג אותו לאורך כל הדרך מול גורמי האכיפה והתביעה – החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, עובר בשלבי המעצר והשחרור וכמובן בניהול המשפט הפלילי בערכאות השונות והגשת ערעור במקרה הצורך. 

תחומי ההתמחות של עורך דין פלילי

עורכי דין פליליים מייצגים נאשמים בעבירות קלות וחמורות. הייצוג מתבצע בערכאות המשפטיות השונות.

לעוה"ד חדוה לוין ניסיון רב בניהול תיקים פליליים מורכבים, כגון: תיקי מרמה והונאה, שוחד והפרת אמונים, תיקים העוסקים בעבירות של הריגה וגרם מוות ברשלנות ותיקים שעניינם דין משמעתי. יש לציין, שבמקרים רבים בהם נאשם עובר על דין משמעתי של גוף מסוים, הוא גם עובר על הדין הפלילי שנקבע על ידי המדינה. כך למשל, עובד מדינה שקבל טובת הנאה מצד ג', עובר על הדין המשמעתי של מקום עבודתו והן על הדין הפלילי, שכן ע"פ חוקי מדינת ישראל, חל איסור על קבלת טובת הנאה.
עמידה לדין משמעתי לא מחליפה עמידה לדין פלילי וכן להפך. על כן, ייתכן מצב שבו נאשם יועמד לדין משמעתי ולדין פלילי בגין אותה עבירה.

לעוה"ד חדוה לוין מומחיות מיוחדת בייצוג חשודים ונאשמים נורמטיביים, להם זו הסתבכות ראשונה עם רשויות האכיפה, וכן בייצוג בעלי מקצועות חופשיים מתחום הרפואה ותחומים אחרים, אשר הועמדו לדין משמעתי ו/או פלילי.

ליווי של עו"ד פלילי ומקצועיותו

עו"ד פלילי משלב את הידע, המקצועיות והניסיון, שלו ומגן על הלקוח בבית המשפט ולאורך כל ההליך הפלילי.

כדי לייצג את הלקוח המואשם בעבירה פלילית בצורה הטובה ביותר ולהביא לזיכויו במידת האפשר, עו"ד פלילי צריך להיות מקצועי מאוד ובעל ידע רב במשפט פלילי – כולל התמצאות בפסיקה עדכנית ובשינויי החוק הרלוונטיים.

לכן, כאשר בוחרים עו"ד פלילי, חשוב לבחור בעורך דין בעל הבנה עמוקה בנבכי המשפט הפלילי, ואשר מכיר היטב את המערכת המשפטית וההתנהלות במסגרתה.

עו"ד חדוה לוין בעלת ניסיון רב במשפט פלילי ובדין משמעתי, והיא מלווה את לקוחותיה לאורך כל הדרך ופועלת במקצועיות להשגת התוצאה הטובה ביותר עבורם.

 

אודות

משרד עוה"ד חדוה לוין הוקם בשנת 1991, ועוסק במשפט פלילי, בדין משמעתי, בדגש על רשלנות רפואית.
עו"ד חדוה לוין פועלת כעורכת דין מזה כ-40 שנה. בעלת תואר ראשון במשפטים ((LL.B מאוניברסיטת בר-אילן משנת 1981.

תחומי התמחות

לייעוץ ראשוני

דילוג לתוכן