אין ספק כי הגעה לחקירה היא אירוע מלחיץ. מרבית האנשים חווים כבר בשלב ההגעה לתחנת המשטרה תחושות של לחץ, פחד ואפילו חרדה. עם זאת, חשוב שתדעו כי אתם לא צריכים להתמודד עם כל זה לבד.

כחלק מזכויות הנחקרים, הם יכולים להגיע לחקירה עם עורך דין מטעמם, ואנחנו ממליצים לכם בחום לעשות זאת. במידה ואתם לא לגמרי מבינים מדוע חשוב להגיע לחקירה במשטרה עם עורך דין, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך ולקרוא.

בשביל שתדעו בדיוק מול מה אתם עומדים 

מי שאינו מגיע מעולם החוק והמשפטים אולי לא ידע זאת, אך ניתן לבצע כמה סוגים של חקירות ותחקורים במסגרת זימון לחקירה: חקירה באזהרה, זימון לשימוע פלילי ועוד. לכל אחד מסוגי החקירה יש נהלים שונים ואפילו השלכות שונות על הנחקר, כך שחשוב מאוד לדעת לאיזו סוג של חקירה אתם מגיעים.

לצערנו, ישנם מקרים בהם החוקרים ינסו לא להבהיר לאיזו חקירה הגעתם – וזוהי הפרה של החוק. מסיבה זו, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מנוסה שיעזור לכם להבין מול מה אתם עומדים וכיצד עליכם לפעול.

בשביל שתדעו מה לעשות

אנשים מן השורה לא ידעו את זה, אבל הדרך שבה הם מתנהגים בתחנת המשטרה ובחקירה כולה עלולה להשפיע על הדרך שבה השוטרים יתפסו אותם.

יתרה מזאת, במקרים מסוימים הם אף עלולים לומר דברים שלא ידועים למשטרה או לא רלוונטיים למקרה, מה שיכול להכניס אותם לצרה שאינה קשורה לחקירה עצמה.

עורך דין פלילי יוכל לסייע לכל נחקר להבין מה ידוע לרשויות החוק ומה רלוונטי לתיק שבגינו הוא זומן לחקירה. 

בשביל שהזכויות שלכם לא ייפגעו

כמו לכל אדם אחר, גם לאדם שנמצא בחקירה יש זכויות מסוימות: שלא יפגעו בו בצורה פיזית, שלא יתנהלו כלפיו באלימות, שלא ישפילו אותו, שלא יאיימו עליו, שיקיימו את החקירה בתנאים ראויים וכן הלאה.

עם זאת, ברגע האמת ובשעת לחץ, לא כל האנשים מרגישים בנוח לעמוד על הזכויות שלהם ולהבטיח לעצמם חקירה תקינה.

בדיוק בגלל זה כדאי שיהיה אתכם איש מקצוע שיודע בדיוק מה מגיע לכם, כזה שיוכל לפעול בקור רוח ובמקצועיות אל מול כל ניסיון לפגוע בכם. כך, תוכלו להיות בטוחים שהזכויות שלכם לא ייפגעו במהלך החקירה אליה זומנתם. 

פנייה לעורך דין פלילי בשלבי החקירה המוקדמים

בשביל שתוכלו להגיע הביתה כמה שיותר מהר

בסופה של כל חקירה, במידה ולא הוחלט על מעצר או על עיכוב נוסף, האדם שזומן לחקירה יוכל ללכת לביתו. עם זאת, ישנם לא מקרים שבהם תהליך שחרור ממעצר יכול להתעכב או להתארך.

כתוצאה מזה, הנחקרים יכולים למצוא את עצמם מבזבזים שעות ארוכות בתחנת המשטרה, בלי האפשרות לצאת משם או אפילו ליצור קשר עם היקרים להם ולעדכן אותם במצבם.

כשהנחקר מגיע לתחנה יחד עם עורך דין מטעמו הוא יכול להיות רגוע שאותו עו״ד יעשה הכל על מנת שהוא יוכל לצאת הביתה בהקדם האפשרי ולחזור לשגרת חייו ללא כל הפרעות נוספות.

היכן אפשר למצוא עורך דין פלילי שילווה אותי בחקירה?

עכשיו, אחרי שהבנתם את החשיבות שבליווי עורך דין גם בשלבי החקירה הראשונים, כדאי שתפנו למשרד עורכי דין פלילי שיוכל לעמוד לצידכם.

אם עדיין לא מצאתם את אנשי המקצוע שיוכלו להעניק לכם וודאות ושירות חסר פשרות, הגעתם למקום הנכון. הצוות שלנו במשרד עורכי דין חדוה לוין נשמח ללוות אתכם בחקירה שלכם ולוודא שזכויותיכם אינן נפגעות במהלך החקירה.

לקביעת פגישת ייעוץ ותיאום פגישה במשרדים ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות הטלפון: 03-7538838. 

דילוג לתוכן