בחירת עורך דין פלילי נכון יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאות התיק שלכם ולעשות הבדל ובעיקר בתוצאות ובהשלכות של המקרה שבו אתם מעורכים. בין אם אתם רוצים להשתחרר ממעצר, מתמודדים עם אישום כלשהו או מנהלים משא ומתן על תנאי שחרור בערבות, עו"ד מיומן ומנוסה שעומד לצדכם הוא הכרחי ברגעים מאתגרים וקשים אלה. 

הנה 5 טיפים שיעזרו לכם למצוא את עו"ד הדין הפלילי המתאים.

1. בחנו את ניסיונו של עורך הדין 

בבחירת עו"ד פלילי, חשוב לקחת בחשבון את ההתמחות והניסיון שלו בתחום המשפט הפלילי. עורך דין המתמחה בתיקים פליליים מביא אתו ידע והבנה רבה בכל הקשור לסוגיות משפטיות הקשורות לתחום הזה, מה שיכול לעזור לו לעזור לכם בהתמודדות עם המקרה.

בנוסף, עורך דין בעל ניסיון בתיקים דומים לשלכם, לרבות אלה הכוללים שחרור ממעצר או משא ומתן לצורך שחרור בערבות, יכול להציע גם דרכים יעילויות ויצירתיות, בעת הצורך, להתמודד עם המצב.

2. האם ועד כמה הוא מוכר ואהוד

המוניטין של עו"ד פלילי הוא פרמטר שיש לקחת בחשבון והוא יכול להעיד רבות עליו. עורך דין בעל מוניטין רב בקהילה המשפטית ועם רקורד מוכח של הצלחה בתיקים פליליים, סביר שיהיה גם עורך דין אמין שיעשה ככל שביכולתו לעזור ללקוחותיו. 

כדאי לחפש ביקורות עליו, לבקש הפניות ללקוחות קודמים ולברר לגבי שיעור ההצלחה שלו בטיפול במקרים דומים לשלכם.

כיצד לבחור עורך דין פלילי

3. תקשורת וכימיה טובה – הסוד להבנה 

תקשורת טובה היא חלק בלתי נפרד ביחסי עו"ד-לקוח, במיוחד במקרים פליליים שבהם ההימור גבוה. עורך הדין שלכם אמור להיות מסוגל להסביר לכם מושגים משפטיים מורכבים בצורה מובנת, לעדכן אתכם לגבי התקדמות התיק שלכם ולהיות קשוב לפניות ולחששות שלכם. 

עורך דין שמקשיב לצרכים שלכם, עונה על שאלותיכם בצורה ברורה ומתקשר אתכם באופן יזום יכול לעזור להקל על הלחץ של ההליך המשפטי ולהבטיח שאתם מעודכנים לאורך כל הדרך בכל האפשרויות העומדות לרשותכם. 

4. הבנת האסטרטגיה שעל פיה ניגש לטפל בתיק 

הבנת האסטרטגיה המשפטית והגישה המשפטית של עורך הדין, בכל הקשור להתנהלותו עם התיק שלכם, היא הכרחית כבר במהלך שלב הייעוץ הראשוני. הקפידו לשוחח עם עו"ד שלכם על האסטרטגיה שלו, כולל כיצד הוא מתכנן להשיג שחרור ממעצר או לנהל משא ומתן על תנאי השחרור בערבות, אם רלוונטי. 

5. שכר טרחה – כמה זה עולה

מבנה שכר הטרחה של עורך דין פלילי הוא שיקול חשוב שיש לקחת בחשבון ומוטב להבין זאת כבר בשלב ראשון. עליו להיות שקוף בעניין זה וברור ולספק לכם מידע בנוגע לשכר טרחה כדי למנוע הפתעות לא נעימות. 

בין אם הוא גובה תשלום קבוע, תעריף שעתי או עמלה בשל הטיפול במקרים דחופים, ודאו שאתם מבינים אילו שירותים כלולים וכל עלויות אחרות שעלולות להתווסף בהמשך.

דילוג לתוכן