התמודדות עם כתב אישום לא חייבת להיות חוויה מפחידה. נכון, מדובר במצב לא נעים ולא רצוי, אך כזה שאפשר להתמודד איתו בצורה טובה במידה ומתכוננים אליו כמו שצריך. במידה וגם אתם או הקרובים שלכם עומדים בפני הגשת כתב אישום וחשוב לכם להגיע לאירוע כמה שיותר מוכנים, המאמר הזה מיועד לכם.

צוות המשרד איגד עבורכם את כל המידע שחשוב להכיר בנוגע להתמודדות עם כתב אישום. 

שכרו את שירותיו של עורך דין מנוסה

בוודאי לא יפתיע אתכם שהדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לוודא שמשרד עורכי דין ותיק ומנוסה יעמוד לצדכם. חשוב לבחור את המשרד שייצג אתכם בהתאם לאופי כתב האישום שיוגש נגדכם.

במידה ומדובר באישום פלילי, שכרו את שירותיו של משרד עורכי דין פלילי משום שרק הוא יוכל לייצג את האינטרסים שלכם בפני בית המשפט בצורה הטובה ביותר. 

התמודדות בעזרת טענות מקדימות

צעד מקובל בהתמודדות עם כתב אישום הוא ניסיון להעלאות טענות מוקדמות בפני בית המשפט שיובילו לביטולו.

ישנן מספר טענות שניתן לטעון בפני בית המשפט שיכולות להוביל לביטול מידי של כתב האישום, ביניהן טיעונים של חוסר סמכות (עניינית או מקומית), טיעון ההתיישנות, טיעון החסינות ועוד.

ישנם מספר רב של טענות מקדימות, לכן חשוב להכיר את כולן ולהבין האם ישנה טענה אחת שתוכלו להשתמש בה גם בתיק שלכם.

התמודדות עם כתב אישום

התמודדות בעזרת הסדר

אחת הדרכים היעילות בהתמודדות עם כתבי אישום היא בעזרת קביעת הסדר מותנה. משמעות ההסכם היא שהתיק שנפתח כלפי הנאשם נסגר ללא הגשה פורמלית של כתב האישום, אלא נסגר בעקבות הסדר בין שני הצדדים.

במסגרת ההסדר, החשוד יצטרך להודות במיוחס לו ולהסכים לתנאים שעליו לפעול לפיהם במסגרת זמן מסוימת. במידה והחשוד יפר את תנאי ההסדר, תהיה לצד השני סמכות להגיש נגדו את כתב האישום.

חשוב לדעת כי פתרון ההסדר אינו מתאים לכל תיק, לכן חשוב לבדוק את הנושא עם עורך הדין שלכם. 

התמודדות בעזרת ביטול

במקרים מסוימים, ניתן לבטל כתב אישום שהוגש כנגד חשוד מסוים.

מדובר במקרים יוצאי דופן שחייבים לענות על אחד משני התנאים הבאים:

  1. הסנגור המייצג את החשוד הצליח לשכנע את הרשות התובעת לחזור מכתב האישום, מה שמכריח את בית המשפט לסגור את התיק.
  2. הסנגור העלה טענה מקדימה משפטית שמצדיקה ביטול של כתב אישום. חשוב לדעת כי תרחיש זה יכול להתקיים גם ללא הסכמה של שני הצדדים בתביעה או של הרשות התובעת. 

על אף שמדובר בתרחישים די נדירים, כדאי לקחת אותם בחשבון ולבחון האם הם רלוונטיים גם לתיק שלכם. 

התמודדות בעזרת משפט

במקרים ובהם לא הצליחו להשאיר את כתב האישום מחוץ לכלתי בית המשפט, נתמודד איתו בעזרת ניהול משפט חוקי. במסגרת המשפט יוצגו כלל הראיות בתיק, לרבות תוצאות החקירה במשטרה שבוצעה ופריטים רלוונטיים.

רק לאחר שהמשפט יסתיים השופט הקובע בתיק יוכל לקבוע מה יעלה בגורלו של החשוד, והאם כתב האישום נגדו יבוטל (כלומר האם הוא זכאי) או שהחשוד אשם במעשים המיוחסים לו. 

מתמודדים עם כתב אישום? הגעתם למקום הנכון

במידה ואתם זקוקים לליווי מקצועי של משרד עורכי דין פלילי שיעזור לכם להתמודד עם כתב אישום – הגעתם למקום הנכון.

אנחנו במשרד חדוה לוין מתהדרים בניסיון של למעלה מ-30 שנה בעולמות הדין הפלילי, ובעזרת הצוות המקצועי שלנו נוכל לעזור לכם בהליכים משפטיים שונים.

לקביעת שיחת ייעוץ במשרד יש ליצור איתנו קשר בטלפון: 03-7538838.

דילוג לתוכן