אדם שביצע עבירה כזו או אחרת עשוי לתת על כך את הדין. כאשר השלב הראשון יהיה תמיד חקירה במשטרה. החקירה נועדה לבדוק את פרטי המקרה, לבחון את הנסיבות למעשה ואת חומרתו. בהתאם לממצאים שיעלו במהלך החקירה ייקבע עונשו של האדם. המטרה היא כמובן להרתיע אזרחים מלבצע עבירות פליליות ולנהוג ככל שניתן על פי חוק.

במידה ואדם מוזמן לחקירה חשוב מאוד שהוא ידע כי על פי המילים שהוא יאמר או לא יאמר ייפול דבר. וזה אומר שעליו לפנות אל משרד עורכי דין פלילי כדי לקבל גיבוי מקצועי והכוונה ביחס לצורת הפעולה שלו. זאת כדי להימנע מפעולות שעלולות להחמיר את עונשו.

הסדר מותנה – מתי זה אפשרי?

אחת האפשרויות לסגירת תיק פלילי הוא הסדר מותנה. מדובר באופציה שנועדה לאפשר סגירה של תיק פלילי. זאת אופציה שניתן להשתמש בה לרוב רק בעבירות קלות או עבירות שנעשו בנסיבות מקלות. יש מספר כללים שקובעים על אילו עבירות ניתן לבצע סגירת תיק והסדר מותנה.

לרוב מדובר על עבירות שהעונש שלהם אינו עולה על שלוש שנות מאסר ותנאים נוספים. ניתן לומר שהסדר מותנה הוא פתרון מומלץ במקרים בהם הדבר אפשרי, וההסדר מאפשר לסגור את הפרשיה בצורה הנקייה והמהירה ביותר בלי שהאזרח יסחוב על גבו תיק פלילי לאורך זמן בגין מעשה כזה או אחר שהא ביצע.

הסדר מותנה בעבירות קלות לעומת עבירות חמורות

ליווי מקצועי לכל אורך הדרך

בין אם אתם עומדים מול חקירה באזהרה ובין אם זו חקירה משטרתית רגילה, חשוב מאוד כי תהיו מלווים בעורך דין מקצועי בתחום הרלוונטי. שימו לב שיש לכל אזרח שעומד לחקירה זכויות על פי חוק, אך לא תמיד הוא מודע אליהם. בדיוק לכן הוא צריך אתו עו"ד פלילי מקצועי ומנוסה שידע לעמוד על הזכויות שלו.

חשוב להבין כי הזכויות הללו עשויות להוות את ההבדל בין עונש משמעותי לבין פתרון יעיל כמו הסדר מותנה.

בדיוק מסיבה זו לא נכון לבצע ולו צעד אחד ללא ליווי מקצועי. אין סיבה לענות ולדבר בלי לקבל לפני זה ייעוץ של עורך דין מטעמכם. כל מילה שאתם אומרים עלולה לעמוד לכם לרועץ.

האם אפשרי לבצע הסדר מותנה בעבירות חמורות?

בעבירות קלות או כאלו שבוצעו בנסיבות מקלות ניתן במקרים שונים ליהנות מהסדר מותנה. אך כאשר מדובר על עבירות חמורות שהעונש שלהם חמור יותר משלוש שנות מאסר, לרוב לא יהיה אפשרי ליהנות מהסדר מותנה.

אך כמובן שלכל כלל יש יוצאים מן הכלל. מה שאומר שכאשר אתם מלווים בעורך דין מקצועי ומנוסה שהצליח להוביל את הלקוחות שלו בדרך יעילה להישגים משמעותיים, אתם עשויים ליהנות מתוצאות טובות ואולי גם מהסדר מותנה במקרה של עבירה חמורה על פי חוק.

פנו אל עו"ד מומלץ ותוכלו לשמור על שמכם הטוב ולהימנע ככל שניתן מענישה חמורה.

דילוג לתוכן